Peter Kaiser

Peter Kaiser: over smaak gesproken

Schoenen. Als er iets is waar we uren over kunnen discussiëren als vrouwen dan is het daar wel over. Schoenen zijn smaakgevoelig. Niet alleen qua uiterlijk, hoewel we daar erg veel waarde aan hechten. Ook qua comfort. Je hebt vast wel eens naar een vriendin geluisterd die vertelde over die fantastisch uitziende pumps waarop ze nog geen meter kon lopen zonder blaren te krijgen. Peter Kaiser is een label dat al vele jaren lang probeert te voldoen aan de smaak die wij vrouwen voor schoenen hebben. Dat is natuurlijk een hele opgave, want als het gaat om schoenen zijn wij allemaal wel heel verschillend.

Peter Kaiser loopt al even mee

Peter Kaiser loopt al even mee. Het label is opgericht in 1838 en daarmee is het het oudste merk voor dames in Europa. Dus ze kunnen terugvallen op heel veel ervaring moet je maar denken. Het merk is, hoe verrassend, opgericht door een man die Peter Kaiser heette. Hij was een Duitser. Hij baseerde zijn ontwerpen op vier pijlers die de kwaliteit van zijn schoenen moesten waarborgen. Die pijlers zijn: kwaliteit, moderniteit, internationaal en onderscheidend vermogen. Daarmee wist de ondernemer uiteindelijk de eeuwen te trotseren. Inmiddels telt het bedrijf twee vestigingen. De oorspronkelijke fabriek in Duitsland en een fabriek in Portugal. Zo’n 700 medewerkers richten zich dagelijks op het leveren van kwaliteit volgens deze pijlers en met veel succes. En met heel veel succes want inmiddels verovert het merk de internationale markt met gemak.

Voor ieder wat wils

Wat Peter Kaiser zo uniek maakt, is het feit dat je een zeer ruime keuze hebt uit allerlei soorten schoenen. Er zit zeker iets voor jouw smaak bij. Dit komt omdat  bij Peter Kaiser ook jonge, nieuwe ontwerpers een podium krijgen. Dit maakt de collectie afwisselend en modern. De stijl van de schoenen is modern klassiek. De schoenen worden gemaakt van het beste materiaal, geleverd door zorgvuldig gekozen leveranciers. Het merk staat voor karakter en is gericht op de levensstijl van de moderne vrouwelijke klant. Ze draagt de visie uit dat mode de persoonlijkheid van de vrouw moet versterken en daarom moet de mode zelf ook karakter hebben. Daarom vind je in deze collectie ook zeker iets wat echt bij jou past.

Over smaak valt niet te twisten

Het geldt nog steeds: over smaak valt niet te twisten. Maar Peter Kaiser begreep in 1839 al dat een label succes kan hebben als je goed luistert naar de wensen van de klant. Want dan zorg je ervoor dat jouw schoen de smaak wordt van diezelfde klant. Dat is dus wat Peter Kaiser deed en daarom zijn zijn schoenen nog steeds een enorm succes!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *